Aromamarketing i marki samochodowe

0
282
Aromamarketing i marki samochodowe

Nissan udoskonalając swój image, podjął próby aromamarketingu. Marka pachnie nowocześnie, orientalnie, odrobiną nuty zielonej herbaty. Zapachowe logo wyraża charakter i japońskie korzenie firmy.

4 lata wstecz Nissan nawiązał współpracę z wiodącą firmą marketingu zapachowego. Zapach zadebiutował na multisensorycznej i multimedialnej wystawie Nissana podczas międzynarodowych targów samochodowych North American International Auto Show w Detroit.

Orient, świeżość, luksus
Jak można opisać zapach Nissana? To połączenie nowoczesności i orientalizmu z aromatem zielonej herbaty. Ta mieszanka symbolizuje luksus i świeże podejście. Kompozycja identyfikuje markę w salonach dealerskich i showroomach. Zapachowe próby są częścią zaplanowanej kampanii, która ma pobudzać wszystkie zmysły klientów i uwydatniać ich odczucia. Na wzór luksusowych hoteli czy restauracji.

Przekraczanie granic
Gdy pracowaliśmy nad naszym nowym pokazem samochodowym, cofnęliśmy się do rzeczy, które składają się na doświadczenie ludzi. I tak trafiliśmy na wszystkie zmysły. […] Chcieliśmy pójść krok dalej i przekonać się, jak daleko możemy zajść – tłumaczy Roel de Vries, wiceprezes i główny dyrektor marketingu, komunikacji i strategii marki Nissana. To jest to, co czynią inne bardzo sławne marki odzieżowe i sieć hoteli. Zbliżasz się do recepcji i rozpoznajesz zapach, który przywołuje skojarzenia z domowym ogniskiem. Zapach jest ważną częścią tej prezentacji. Jeśli zaskoczy na pokazie, planujemy przenieść go w inne rejony, gdzie odbywają się wystawy i prawdopodobnie do naszych przedstawicielstw handlowych – konkluduje de Vries.

Nowoczesność, pasja, rozbudzanie zmysłów
Specjaliści od marketingu zapachowego opracowali aromat nowoczesny, żywy i pasjonujący. Zapach, który nawiązuje do japońskich korzeni samochodowej marki. Firmowy zapach Nissana obejmuje świeży, luksusowy i orientalny aromat. To delikatny zapach, który zatrzymuje esencję woni zielonej herbaty zbieranej w trakcie wiosennych zbiorów. Powstała mieszanka rozbudza i odświeża zmysły czystością liści zielonej herbaty.

Zapach miał swoją premierę początkiem 2013 roku. Podczas 10 światowych pokazów rozpylano go za pomocą dyfuzorów zimnego powietrza.

Inne znane marki, które wykorzystują aromamarketing to: hotele Westin, Hilton, Langham Hotels, Sofitel, Mercedes, Ford, United Colors of Benetton, Pierre Cardin i wiele innych.