Strona główna Zapach na eventy i konferencje Aromamarketing korzyścią dla pracowników

Aromamarketing korzyścią dla pracowników

0
Aromamarketing korzyścią dla pracowników

Aromatyzowanie pomieszczeń zmniejsza stres u pracowników, zwiększa ich wydajność, skupienie i dokładność.

Marketing zapachowy w bankach, sklepach czy salonach samochodowych to rzecz oczywista. A co powiedzieć na aromatyzowanie przestrzeni w biurach i zakładach pracy?

Jakie są korzyści aromatyzowania?
Aromatyzowanie miejsc pracy:

  • zmniejsza stres u pracowników,
  • zwiększa wydajność zatrudnionych, koncentrację i dokładność,
  • eliminuje rozpraszające i nieprzyjemne zapachy.

Dlaczego aromatyzowanie jest tak ważne?
Według „Business Insider” osoby pracujące w dużym stresie kosztują firmę więcej niż przeciętny pracownik. Stworzenie przyjemnej atmosfery pracy to korzyści dla pracownika, jak i pracodawcy. Istnieje bowiem bezpośredni związek między strukturą i warunkami panującymi w biurze a wydajnością zatrudnionych (treść opublikowana w „Journal of Public Affairs, Administration, and Management”).

Jak marketing zapachowy wygląda w praktyce?
Amerykańskie przedsiębiorstwo telekomunikacyjne AT&T dostawało skargi od pracowników na odór chloru wydostający się z korporacyjnego basenu. Aby zwalczyć problem, zainstalowano urządzenia uwalniające cytrusowy zapach. Aromatyzowanie skutecznie zneutralizowało drażniący zapach chloru. Atmosfera pracy poprawiła się, a skargi pracowników ustały.