Aromamarketing – pomysły, które Cię zainspirują

0
472
Aromamarketing – pomysły, które inspirują

Rosnąca liczba znanych (i mniej znanych) firm zdaje sobie obecnie sprawę, że nos klienta prowadzi do przywiązania do marki. Angażują w swoich działaniach zapach, bo jego niewiarygodna moc poprawia ogólne doświadczenia klienta. Zapach zachęca do zostania dłużej, do wydawania większej ilości pieniędzy. Zachęca do powrotów. Raz za razem.

W zależności od rodzaju działalności aromatyzowanie uatrakcyjnia doznania klienta, doświadczenia gości, podnosi morale personelu. Marketing zapachowy rozprzestrzenił się na niemalże cały glob. Popularność zyskał w Europie, Azji, Ameryce Północnej czy Japonii. Zalety tej dziedziny marketingu docenili najwięksi. Wśród nich: Holiday Inn, British Airways, BMW, Opel, Obi, Lufthansa, TUI, Mercedes-Benz, Honda, Nike, Sony, Adidas, Disney i inni.

Co zrobić, byś i Ty znalazł się na tej liście? Spójrz na pomysły, które Cię zainspirują. Idź w ślady najlepszych. Oto przykłady potwierdzające, że to naprawdę działa.

1. 15-20%


Mniej więcej o tyle procent klienci zostają dłużej w miejscu, które jest aromatyzowane. Dowiodły tego amerykańskie obserwacje. A jeśli tyle czasu więcej poświęcają na sklepowe oględziny, to istnieje podwyższona szansa, że zostawią u Ciebie więcej gotówki.

2. Świąteczne aromatyzowanie


W okresie przedświątecznym średnio o 22% zwiększyła się sprzedaż w sklepach, które rozpylały w powietrzu zapachy mandarynek i lasu iglastego.

3. Perfumowane restauracje


Badania agencji Capital Research Group dowiodły, że restauracje, które aromatyzowały swoje lokale mogły cieszyć się z wyższych dochodów. Wpływy wzrosły o 30%, jeśli porównać je do restauracji, które aromatyzowania nie stosowały.

4. Holliday Inn


Od lat, obowiązkowo, jedna z największych sieci hoteli – Holliday Inn – rozpyla w pokojach zapach bułgarskiej róży. Subtelny i prawie niewyczuwalny aromat wytwarza atmosferę przyjaznego ciepła i goście mogą poczuć się jak w domu.

5. Starbucks


Wstępując do Starbucks, już od progu czuć wyraźny zapach świeżo palonej kawy. W połączeniu z muzyką tworzy on relaksujący nastrój. Ten sposób wabienia klientów sieć kawiarni opatentowała w Stanach Zjednoczonych.

6. Gordon’s Gin


Producent tego trunku wypełniał brytyjskie sale kinowe zapachem jałowca w momencie, gdy na ekranach wyświetlano reklamy ginu.

7. Calvin Klein


Oryginalny sposób przyciągania klientów wymyślili handlowcy marki Calvin Klein. Próbki swoich perfum przyklejali do biletów teatralnych.

8. Louis Vuitton


W tej francuskiej firmie produkującej m.in. eleganckie torebki praktykuje się, że nowo otwierane salony aromatyzuje się specjalnie skomponowanym zapachem. Delikatny aromat skóry symbolizuje luksusowy charakter marki.

9. Biura podróży


Jedno z francuskich biur podróży oddawało klimat miejsc odpoczynku dzięki perfumowaniu przestrzeni zapachem egzotycznej roślinności i morskiego piasku.

10. Galeries Lafayette


Słynne paryskie centrum handlowe oddziałuje na wszystkie zmysły swoich klientów. Podczas imprez promocyjnych rozpyla się specjalne zapachy. Dzięki temu klienci kojarzą centrum z przyjemnymi wrażeniami.