wtorek, 24 maja, 2022
Google search engine
Strona głównaZapach poprzez wentylacjęCo zawdzięczamy aromatyzacji?

Co zawdzięczamy aromatyzacji?

Marketing zapachowy to forma reklamy, która pomaga kreować odpowiedni klimat wnętrza poprzez zapachy. Jego główną funkcją jest stworzenie przyjemnej atmosfery. Takiej, która będzie sprzyjała zakupom, i takiej, która przyciągnie więcej klientów.

Zalety aromatyzacji

Rozpylając przyjemne zapachy w lokalu, nie tylko stworzysz niepowtarzalną atmosferę. Dzięki zapachom:

  • klient jest w stanie kupić więcej,
  • klient jest w stanie zapłacić więcej za ten sam produkt,
  • zwiększa się przywiązanie klienta do marki,
  • kupujący postrzega produkty jako lepsze jakościowo, a samą firmę jako bardziej ekskluzywną,
  • kupujący czuje się zrelaksowany i odprężony, a przez to ma większą ochotę na nieplanowane zakupy,
  • ludzie chętniej i bardziej przyjaźnie się ze sobą komunikują,
  • klient przedłuża wizytę w sklepie.

Potęga węchu

Powonienie to najbardziej pierwotny zmysł człowieka. Silnie i podświadomie oddziałuje na mózg. Węch decyduje o przetrwaniu – pozwala zorientować się w przestrzeni czy rozróżnić rzecz świeżą od zepsutej. Węch ma wielki wpływ na nasze życie, gdyż jest bezpośrednio związany z obszarem mózgu odpowiedzialnym za pamięć i emocje. Dlatego też pamięć zapachowa nie zanika wraz z wiekiem. Zapach przypomina nam o emocjach, jakie przeżywaliśmy, przywołuje dawno zapomniane wydarzenia. Obecnie wykorzystanie zapachów w marketingu sprzyja budowaniu silnej pozycji marki na rynku.

Aromasens.pl
Aromasens to vortal informacyjny bazujący na wiadomościach z zakresu marketingu zapachowego – nowoczesnej gałęzi marketingu opartej na uniwersum zapachów.
RELATED ARTICLES
- Advertisment -
Google search engine

Most Popular

Recent Comments