Strona główna Zapach poprzez wentylację Co zawdzięczamy aromatyzacji?

Co zawdzięczamy aromatyzacji?

0
Co zawdzięczamy aromatyzacji?

Marketing zapachowy to forma reklamy, która pomaga kreować odpowiedni klimat wnętrza poprzez zapachy. Jego główną funkcją jest stworzenie przyjemnej atmosfery. Takiej, która będzie sprzyjała zakupom, i takiej, która przyciągnie więcej klientów.

Zalety aromatyzacji

Rozpylając przyjemne zapachy w lokalu, nie tylko stworzysz niepowtarzalną atmosferę. Dzięki zapachom:

  • klient jest w stanie kupić więcej,
  • klient jest w stanie zapłacić więcej za ten sam produkt,
  • zwiększa się przywiązanie klienta do marki,
  • kupujący postrzega produkty jako lepsze jakościowo, a samą firmę jako bardziej ekskluzywną,
  • kupujący czuje się zrelaksowany i odprężony, a przez to ma większą ochotę na nieplanowane zakupy,
  • ludzie chętniej i bardziej przyjaźnie się ze sobą komunikują,
  • klient przedłuża wizytę w sklepie.

Potęga węchu

Powonienie to najbardziej pierwotny zmysł człowieka. Silnie i podświadomie oddziałuje na mózg. Węch decyduje o przetrwaniu – pozwala zorientować się w przestrzeni czy rozróżnić rzecz świeżą od zepsutej. Węch ma wielki wpływ na nasze życie, gdyż jest bezpośrednio związany z obszarem mózgu odpowiedzialnym za pamięć i emocje. Dlatego też pamięć zapachowa nie zanika wraz z wiekiem. Zapach przypomina nam o emocjach, jakie przeżywaliśmy, przywołuje dawno zapomniane wydarzenia. Obecnie wykorzystanie zapachów w marketingu sprzyja budowaniu silnej pozycji marki na rynku.