Strona główna Zapach na eventy i konferencje Dlaczego warto postawić na aromatyzację

Dlaczego warto postawić na aromatyzację

0
Dlaczego warto postawić na aromatyzację

Aromamarketing może się przysłużyć praktycznie każdej branży. To coś więcej niż tylko ładny zapach, który unosi się w powietrzu. Dzięki zapachom klient będzie zadowolony i na długo zapamięta twoją markę. Będzie w stanie ją rozpoznać po odczuwanym zapachu.

Marketing sensoryczny

Odpowiednio dobrany zapach pozwoli wywołać u klienta pozytywne wrażenie. Efekt aromatyzacji będzie jeszcze silniejszy, gdy połączy się go z innymi narzędziami marketingu sensorycznego takimi, jak dźwięk, światło czy luksusowy design.

Więcej niż zapach

Za marketingiem zapachowym stoi nauka. Zapach to najbardziej wyrafinowany zmysł ludzki. Pamięć zapachowa jest znacznie silniejsza niż pamięć powiązana z innymi zmysłami człowieka. Szacuje się, że zapach wpływa na 75% wszystkich dziennych emocji generowanych przez człowieka. Dzieje się tak dzięki temu, że receptory zapachowe są bezpośrednio połączone z obszarem mózgu odpowiedzialnym za wspomnienia i emocje.

Aromatyzacja i marka

Zastosuj w swojej branży aromamarketing, a twoja marka będzie rozpoznawalna. Zapachem poprawisz samopoczucie klientów. Wzmocnisz morale pracowników. Zapach wyróżni cię na tle konkurencji. Pozwoli skojarzyć twoją firmę z pozytywnymi emocjami, a stąd już blisko do zbudowania lojalności u odbiorców.