Strona główna Zapach na eventy i konferencje Jak właściciele sklepów mogą wykorzystać aromatyzowanie otoczenia – praktyczne porady

Jak właściciele sklepów mogą wykorzystać aromatyzowanie otoczenia – praktyczne porady

0
Jak właściciele sklepów mogą wykorzystać aromatyzowanie otoczenia – praktyczne porady

Czy szukasz prostego sposobu, by odróżnić się od konkurencji? Chcesz, by klienci opuszczali Twój sklep bardziej zadowoleni? Zwróć się w stronę marketingu zapachowego i sprawdź, jak zapach pozytywnie wpływa na zachowania konsumentów.

Dzięki nowoczesnym technologiom detaliści mogą zaopatrzyć się (za relatywnie niską cenę) w urządzenia do rozpylania pięknych zapachów wysokiej jakości. Firmy z branży marketingu zapachowego, jak Aroma by HellCold, pomagają dobrać kompozycje zapachowe, które idealnie podkreślają charakter danej firmy.

Każda marka jest wyjątkowa. Zapach powinien więc być jak logo, które wykorzystując zmysł powonienia, uzmysłowi innym, jakie to szczęście móc korzystać z jej usług i produktów.

Oto sposoby, jak aromatyzować przestrzenie i jak dzięki temu zwiększyć sprzedaż:

wybierz zapach, który ma sens
zapachy otoczenia mogą pozytywnie wpłynąć na zamiar zakupu, jeśli dobrze korespondują z produktami; dobór zapachu odbywa się na tej samej zasadzie, co wybór oświetlenia czy np. koloru ścian; sprzedajesz rowery – wybierz pochodne roślin, trawy czy świeżego powietrza; sprzedajesz samochody – wybierz nuty skórzane,

zharmonizuj zapach z rynkiem docelowym
czynniki takie, jak płeć, wiek, miejsce pochodzenia wpływają na odbiór zapachu; dlatego ważne jest, by zrozumieć, kim jest Twój klient i jakie są jego preferencje; zapachy pomogą stworzyć emocjonalną więź między marką a potencjalnymi klientami,

dobierz zapach do charakteru marki
bez względu na to, jaka jest Twoja marka – energetyczna, szalona, optymistyczna, wyciszona – przekaż ją za pomocą zapachu; np. lawenda słynie z relaksujących właściwości, zaś owoce cytrusowe ożywiają i dodają energii,

bądź konsekwentny i subtelny
jeśli już zdecydujesz się na firmowy zapach, niech będzie on we wszystkich Twoich lokalach taki sam; zapach nie może też przytłaczać – ma on delikatnie otulać klienta.