Perfumowane przestrzenie lokali handlowych

0
362
Perfumowane przestrzenie lokali handlowych

Rozpylając ciepłe i podnoszące na duchu zapachy, dajesz swoim klientom poczucie luksusu i wygody. Sprawiasz, że wizyta w Twoim lokalu jest dla nich niezapomnianym przeżyciem. Ponadto dzięki zapachowi wzrasta prawdopodobieństwo, że wizyta klienta zakończy się przy kasie.

Udowodniono, że aromatyzowanie przestrzeni sklepowych wpływa na czas przebywania w lokalu. Potencjalni klienci zostają w nim dłużej i spędzają więcej czasu na rozglądaniu się. Im ta czynność bardziej rozciąga się w czasie, tym chętniej decydują się na zakup. Ludzie lubią przeglądać towary przy akompaniamencie delikatnego, przyjemnego zapachu, który ich otacza.

Dlaczego perfumowanie otoczenia jest tak ważne?

Zapachy mogą bawić i kusić. Jakiego znaczenia nabierają w lokalach handlowych? W momencie, gdy rozpylisz specjalnie przygotowany dla Ciebie zapach, klienci:

  • wyżej i korzystniej ocenią Twój punkt sprzedaży,
  • częściej dokonają zakupów pod wpływem impulsu,
  • doświadczą zwiększonych poziomów zadowolenia.

W jakich miejscach możesz aromatyzować?

Firmy specjalizujące się w marketingu zapachowym oferują szereg rozwiązań, które dopasują do każdej powierzchni i każdego rodzaju sklepu. Bez znaczenia, czy będzie to ekskluzywny butik, czy sklepik z używaną odzieżą. Dla każdego właściciela cel jest ten sam – zwabić klientów i sprawić, że zapragną tego konkretnego produktu. Jakie typy aromatyzowania masz do wyboru?

  1. Zewnętrzne – zapach perfumowanego powietrza przyciąga klientów do środka bądź podkreśla specjalne działania promocyjne.
  2. Wewnętrzne.

Jakie są zalety aromatyzowania wewnątrz sklepu?

Ciepłe i serdeczne powitanie – uzyskane dzięki aromatyzowaniu strefy wejścia do Twojego lokalu zapachem, który wybrałeś lub takim, który odpowiada profilowi Twojego klienta.

Gościnna atmosfera zachęcająca do zakupów – zapach, który przywitał osobę u wejścia, przechodzi do centralnej części sklepu.

Zapadająca w pamięć wizytówka – zapach roztacza przyjazne wibracje. Klienci wchodząc w tę przestrzeń, kreują obraz wytwornego miejsca z produktami wysokiej jakości.

Skierowanie uwagi na produktzapachem możesz też zwrócić uwagę odwiedzającego na konkretny produkt lub dział w Twoim sklepie.

W jaki sposób urzeczywistnić plan aromamarketingu?

Wszystko zależy od rodzaju aromatyzowania, który wybrałeś. Urządzenia rozprowadzające zapach mogą być zainstalowane w sposób zapewniający jak najlepszą wydajność. Razem z ekspertem określisz rodzaj instalacji. Wybierzecie miejsce, w którym rozlokujecie dyfuzory. Często najlepszym miejscem jest pomieszczenie techniczne. Wówczas zapach wydostaje się przez dziurę w ścianie. Do punktu instalacyjnego powinna być dostarczona elektryczność. Perfumowanie otoczenia otwiera przed Tobą wiele możliwości. Zapach możesz doprowadzać przez wentylację, klimatyzację, dyfuzory. Urządzenia możesz ukryć w ścianie lub rozstawić w jakimś punkcie sklepu. Aparatura doprowadzająca zapach będzie zharmonizowana z wystrojem wnętrza, dlatego każdy pomyśli, że to element dekoracyjny.