Perfumując swój hotel, stworzysz przewagę nad konkurencją

0
487
aromamarketing w hotelu

Kiedy pierwszy raz doświadczamy konkretnego zapachu, kojarzymy go z wydarzeniami, ludźmi i uczuciami. To tłumaczy, dlaczego luksusowe hotele lokują wielkie pieniądze w logotyp zapachowy. Zapach to gwarancja powrotu gościa, większa lojalność i lepsza rozpoznawalność hotelu.

Aby rozbudzić pragnienia gości, hotele aromatyzowały korytarze, windy i inne publiczne przestrzenie od lat. Początkowo aplikowały zapachy powszechnie dostępne, by potem przejść na zapach produkowany na zamówienie.

W jakim celu aromatyzować hotel?

Wymagający goście, którzy przekraczają próg Twojego hotelu, chcą się czuć w nim wyjątkowo. Marketing zapachowy sprosta Twoim wymaganiom i nada nowy wymiar hotelowym doświadczeniom. Dzięki zapachowi wyzwolisz emocjonalne połączenie między Twoimi gośćmi a hotelem. Gdy będziesz właściwie postępował z zapachem, który powinien współgrać z wystrojem hotelu, z każdym detalem dekoracyjnym, z obsługą hotelową, z charakterem miejsca – goście zakochają się w całości.

Zapach przywołuje silne emocjonalne wspomnienia związane z danym doświadczeniem. Pobyt w hotelu może być zapomniany. Unikalnego zapachu tego hotelu już zapomnieć się nie da. Dlatego stwórz zapachowy identyfikator i wznieś swoją markę na wyższy poziom. Zaproponuj swoim gościom możliwość doświadczania Twojego zapachu również poza przestrzenią hotelową. Zaoferuj upominki pachnące jak Twój hotel. Dzięki temu jeszcze bardziej zagłębisz się w ich pamięć.

Jak stworzyć zapachowe logo?

Aby stworzyć zapachowe logo hotelu, trzeba rozważyć wszystko – od kolorów i tekstury określonej przestrzeni po położenie. Musisz odpowiedzieć na kilka logistycznych pytań:

  • Czy okolica jest zanieczyszczona?
  • Czy drzwi i okna będą otwarte, czy zamknięte?
  • Czy aromat hotelu ma się mieszać z zapachami z zewnątrz?

Koniecznie scharakteryzuj grupę docelową. Jakiego rodzaju goście będą przebywać w hotelu? Goście biznesowi? Rodzice z dziećmi?

Następnie zdefiniuj, jakiego rodzaju ma to być zapach. Czy będzie balansował pomiędzy komfortem a uwodzeniem? Będzie energetyzujący czy uspokajający? A może ma kumulować w sobie wszystkie te cechy?

Wreszcie określ sposób doprowadzania zapachu. Rozpylanie w powietrzu tradycyjnych perfum jest ryzykowne, gdyż niektórzy goście mogą być uczuleni na zawarty w nich alkohol. Zapalanie wyłącznie świec to nierównomierne rozprowadzanie zapachu, traci się jego głębię. Dlatego rozważ użycie specjalnie zaprojektowanego dyfuzora, który rozprasza w powietrzu olejki zapachowe w postaci mgiełki. Gości będzie cieszyć subtelny i ciągły zapach.

Możesz pójść dalej i aromatyzować pościel i ręczniki w pokojach hotelowych, montować dyfuzory zapachu w oświetleniu, a nawet perfumować wizytówki, pocztówki i świece.

Dlaczego to zadziała?

75% naszych emocji generowanych jest przez to, co wąchamy.

Nasz zmysł powonienia jest jedynym, który jest bezpośrednio połączony z układem
limbicznym kontrolującym pamięć i emocje.

Goście hotelowi pamiętają zapach dwa razy dłużej niż to, co widzą lub słyszą.

Wspomnienia związane z zapachem są trwałe i głęboko zakorzenione. Dlatego firmy przywiązują tak wielką wagę do zindywidualizowanych zapachów – to potężne narzędzie w budowaniu emocjonalnej lojalności.