poniedziałek, 30 stycznia, 2023
Google search engine

Perfumy dla miłośników książek

Twórcom perfum Paper Passion udało się uchwycić tę unikalną węchową przyjemność, którą dostarcza zapach świeżo wydrukowanej książki.

Perfumy oddają specyficzną woń papieru, atramentu i kleju, którą uwielbia każdy miłośnik książek. Zapach zaprojektował znawca perfum Geza Schoen. Pracował na zlecenie Gerharda Steidla – niemieckiego wydawcy.

Aby stworzyć idealny książkowy zapach, Schoen przebywał w centrali wydawnictwa w Gottingen i szukał natchnienia. Wąchał próbki książek, papieru i atramentu. Zanim Schoen doszedł do idealnego balansu pomiędzy zapachem papieru a przyjemną estetyką perfum, wykonał 17 prób.

Z czego składają się perfumy o zapachu książki?
Początkowe karty książkowego opakowania odpowiadają:

  • linolenian metylu i etylu – baza całego zapachu,
  • amber extreme i trisamber – odpowiedzialne za woń papieru,
  • olejek z drzewa copaiba – ambrowo-ziołowy aromat,
  • octan krezylu – nadaje technicznego i medycznego charakteru perfumom,
  • absolut osmanthusa,
  • akcenty ozonowe.

Pomysł wykreowania Paper Passion narodził się już w 1997 roku. Wówczas Karl Lagerfeld, słynny projektant mody, zwrócił się z prośbą do Steidla, aby wydrukował książki informacyjne o wprowadzanym na rynek nowym zapachu.

Zapachowa buteleczka to esencja zmysłowości książek i cichego zapachu papieru, jak określił to Lagerfeld. Perfumy opakowano prawdziwą, wydrążoną książką.

Perfumy są dosyć trwałe. Aromat utrzymuje się do 7 godzin.

Aromasens.pl
Aromasens to vortal informacyjny bazujący na wiadomościach z zakresu marketingu zapachowego – nowoczesnej gałęzi marketingu opartej na uniwersum zapachów.
RELATED ARTICLES
- Advertisment -
Google search engine

Most Popular

Recent Comments