Powody, dla których musisz aromatyzować

0
387
Powody, dla których musisz aromatyzować

Pełne i spójne doświadczenie klienta opiera się na zaangażowaniu wszystkich pięciu zmysłów. Zmysł węchu jest potężnym wykrywaczem przyjemności. Rozpylając w powietrzu wyselekcjonowany zapach, stworzysz unikatową i pamiętną atmosferę, którą kupujący powiążą z Twoją marką.

W świecie zdominowanym przez wzrokowe i dźwiękowe bodźce subtelny, acz niezwykle skuteczny zapach dodaje Twojej marce wyjątkowości. Specjalnie dobrane aromaty uzupełniają rynkowy wizerunek Twojej firmy. Zapachy stają się częścią kompletnego doświadczenia. Klienci zaczynają kojarzyć, że te szczególne zapachy przynależą do konkretnej marki.

Zapach w środowisku detalicznym
Niezależnie od tego, czy Twoim celem jest wzmocnienie doznań klienta, czy zmniejszenie poziomu stresu wśród pracowników, aromatyzowanie poprawia jakość jakiejkolwiek przestrzeni zamkniętej. Obecne czasy dostarczają konsumentom nowoczesnych dróg wyrażania opinii. Mogą do woli opiniować i wymieniać się indywidualnymi przeżyciami poprzez media społecznościowe. Przyjemne doświadczenia zakupowe, którymi dzielą się z innymi, są dobre dla Twojej reputacji i mogą przysporzyć Ci nowych klientów. Niepochlebne głosy mogą z kolei zniechęcić potencjalnych kupujących i zaprowadzić ich w progi Twojej konkurencji.

Zapach ⇒ Dobry nastrój ⇒ Chęć wydawania pieniędzy
Niezależne ośrodki naukowe z całego świata udowodniły, że klienci czują się komfortowo we właściwie aromatyzowanych pomieszczeniach. A kiedy czują się wygodnie, przebywają w lokalach dłużej i wydają więcej pieniędzy. Perfumowane przestrzenie tworzą środowisko bardziej przyjazne i interesujące w oczach kupujących. Automatycznie poprawia się ich nastrój, a stąd już blisko do instynktownych decyzji o zakupie.

Eliminowanie niepożądanych zapachów
Prowadząc własną firmę, chcesz, by osiągała zyski i pozyskiwała szerokie gremium klientów. Ten cel osiągniesz z trudem, jeśli w Twoim hotelu, sklepie, klubie fitness, itp. będzie panował duszny klimat przesiąknięty nieprzyjemnymi zapachami. Osoby niechętnie przekroczą próg, gdy wyczują brzydką woń. Aromatyzowanie powietrza eliminuje ten problem. Różne dostępne metody likwidują zapachy od silnego dymu tytoniowego przez zatęchłe opary ludzkiego ciała do przypalonych dań.

Aromatyzowanie z okazji corocznych świąt
Zapach nie tylko podkreśli wyjątkowy charakter świąt, ale nada im całkiem nowego wymiaru. Zapachy kojarzące się ze świętami zarówno pobudzą, jak i uspokoją klientów i współpracowników.

Pamiętaj, że:

  1. 75% naszych emocji generowanych jest przez to, co wdychamy,
  2. zakupy w perfumowanym pomieszczeniu zachęcają konsumentów do wydawania większych sum pieniędzy,
  3. przyjemnie pachnący sklep to o 40% więcej klientów, którzy zostają w nim dłużej.