Zdobądź lojalność i przywiązanie gości dzięki zapachowi

0
476
przywiazanie gosci i zapach

Dowiedziono, że wdychanie cudownego zapachu znacznie poprawia odbiór hotelu i marki. Odpowiedni zapach korzystnie wpływa na doświadczenia gości. Od właściwego aromatu zależy, czy odwiedzający powróci i poleci hotel innym. Rozpylając zapach, stwarzasz trwały i znaczący związek ze swoimi gośćmi.

Gość wymaga. Chce się czuć niezwykle. Chce, by witano go z zadowoleniem od pierwszych kroków, które postawi w hotelu. Gość jest przenikliwy. Natychmiast skanuje wystrój, umeblowanie, aranżacje kwiatowe i oświetlenie wnętrza. Gość wyrabia sobie opinię nawet na podstawie drobnych detali. I oczekuje. Ty masz spełnić te oczekiwania. Masz wywrzeć na nim piorunujące pierwsze wrażenie. Wszak zależy Ci, by spełnić pragnienia Twojego gościa. Zapytasz, w jaki sposób? Z pomocą przychodzi Ci zapach.

Aromatyzowanie hotelowych wnętrz
Zapewnisz gościowi pozytywne doświadczenia, stworzysz mu przyjemną i obiecującą atmosferę, a przy okazji zyskasz przewagę nad konkurentami. Wszystko dzięki aromatyzowaniu wnętrz. W 2013 roku The Journal of Global Business Management donosił, że kluczem do zysków w przemyśle wypoczynkowym jest lojalność klienta, obraz marki i wyróżniający akcent.

Zapach – wyróżniający akcent
U Ciebie tym wyróżniającym akcentem może być zapach. Dlaczego powinieneś wykorzystać moc zapachu? Zapach poprawia:

  • obraz Twojej marki w oczach gości,
  • jakość doświadczeń Twoich gości,
  • pamięć klientów o Twojej marce – goście chętniej z Tobą zostaną,
  • oceny wystawiane hotelowi przez Twoich gości.

Emocjonalny związek
Dzięki zapachowi kreuje się silne połączenie hotelu z gośćmi. Odwiedzający zostają dłużej i pragną powrotu – dane pokazują, że zapach wyrabia u klientów lojalność.

Przyjemność i wygoda
Obecność zapachu udoskonala spostrzeżenia klientów. Sprzyja dobremu samopoczuciu. Goście odbierają swój pobyt jako lepszy i przyjemniejszy.

Wzorcowy przykład
Zarządzający Taj Hotels Resorts and Palaces, jedną z największych i najświetniejszych azjatyckich spółek hotelowych, byli niezadowoleni z dotychczasowych prób perfumowania hotelowych holi. Problem stanowiły intensywność zapachów, brak jednakowych aerozoli i osad, który zostawiały olejki eteryczne. Wynajęto firmę, która zaopatrzyła hotel w technologię mikrokropelkową. Bezpieczną, obsługiwaną bez wysiłku, dawkującą wszędzie jednakowy zapach, który nigdy nie zostawia osadu. W holach zainstalowano urządzenia dozujące słodki zapach jaśminu. Właściciele byli zachwyceni z osiągniętych wyników. Zainicjowany program w pierwszych lokalizacjach okazał się takim sukcesem, że Taj Hotels Resorts and Palaces planuje rozszerzyć aromatyzowanie otoczenia w 93 hotelach na całym globie.